Presentationsfilm

En bra varumärkesbyggande film får tittaren att drömma och samtidigt känna att det här varumärke förbättrar mitt liv samt har värderingar som överensstämmer med mina.

Därför väljer du Brama

  • Vi drivs av att berätta en bra story. Det kan vara det stora i det lilla. Eller det lilla i det stora. För oss cirkulerar allt runt att berätta storyn på bästa sätt.
  • Med över 25 års erfarenhet av filmproduktion vet vi vad vi gör. Brama fokuserar på att berätta kunds historia baserat på deras behov så bra och effektivt som möjligt. 
  • Kundens affärsnytta med investeringen i film är viktig för oss. Vi kan om kund önskar hjälpa med det affärsmässiga helhetstänket runt film och storytelling.
  • Brama har minimalt med fast personal och kostnader. Det gör Brama agilt och mobilt. Vi spelar i princip alltid in i verkligheten. Vi reser ofta till en bra story.

Mattias Brännholm

Storyteller / Producent / Regissör

Utbildad filmregissör i Hollywood. Civilekonom från Stockholms Universitet. Certifierad i storybranding. Expert på storystruktur och kommunikation som driver affärer. Över 25 års erfarenhet av att producera rörlig media. 

Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.

 

 

LÄS MER HÄR

Referens: Presentationsfilm av Brama

REFERENS

Galvin Green och Ryder Cup

Bakgrund

Galvin Green är Växjöföretaget som tillverkar regnkläder för golfindustrin. Galvin Green har mycket hög status och anses av många att vara världsledande.

När den stora golfmatchen Ryder Cup mellan USA och Europa skulle avgöras 2016 ville den europeiska Ryder Cup-kapten att laget skulle spela i Galvin Green-kläder. Det blev startskottet på ett stort samarbete för Galvin Green. Bland annat skulle ett antal filmer för att stärka och öka kunskapen om varumärket filmer produceras.

Syfte

Syftet med filmerna var att sprida kännedom om företaget och deras värdering. Även om varumärket är känt bland medvetna golfare vill man ha kontext och lite fördjupande kunskap runt varumärket.

Bramas uppdrag

Brama producerade tre filmer som förklarar varumärket Galvin Green bättre. Det finns inget sälj i filmerna, utan de handlar enbart om att stärka varumärket med såväl information som med en skön form.

Filmerna producerades på deras kontor i Växjö och på fabriken i Shanghai, Kina.

Du kan läsa mer om uppdraget i det här inlägget.

 

Nicolai Stein, Global Brand Manager på företaget Galvin Green är en samarbetspartner till Brama Content.

”På uppföljningsmötet efter vårt första Ryder Cup sa arrangörerna ”Galvin Green gjorde den bästa aktivering av ett nytt sponsorskap någonsin”.

Nicholai Stein

Global Brand Manager, Galvin Green

 

KUNDER

 

SVT, Sveriges Television, (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Eksjöhus (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Svenska Golfförbundet (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Black Mountain (logga) är en samarbetspartner till Brama.
BMW (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Anders Olsson Eksjöhus

””Fördelen med Brama är att det finns så många olika kompetenser på samma ställe. Det är allt från budskapformulering, digital strategi, SEO, innehållsproduktion och filmproduktion. På ett ställe får jag svar som jag annars behöver kontakta flera olika byråer för”. Brama har producerat i princip samtliga våra filmer sedan 2017.”

Anders Olsson

Marknadsansvarig, Eksjöhus

Harald Elisson, general manager Black Mountain. Foto av Mattias Brännholm på Brama

”Mönstret är tydligt. När vi publicerat innehåll har trafiken i sociala medier och på hemsidan ökat med upp till 30%. Något som också har resulterat i en tydlig ökning av antalet leads. Det är Brama som skött vår inbound marketing och redaktionella drift av hemsidan. Det finns en anledning att vi jobbat med dom sedan 2012. Brama vet vad dom håller på med.”

Harald Elisson

General manager, Black Mountain Golf Club

Nicolai Stein, Global Brand Manager på företaget Galvin Green är en samarbetspartner till Brama Content.

”Brama har den spetskompetens inom redaktionell kommunikation som vi behöver. Dessutom är dom inte en automatisk ja-sägare. Dom vet vad dom kan, säger vad dom tycker är bäst för oss, även om det inte alltid är vad vi vill höra. Det skapar förtroende. Att dom sedan är extremt bra på visuell storytelling gör inte situationen sämre.”

Nicolai Stein

Brand manager & Marknadschef, Galvin Green

Reine Patriksson, ägare på restaurang Brygghuset och Slipens Hotell & Pensionat är en samarbetspartner till Brama Content.

”Brama har producerat flera filmer åt oss. Det märks så tydligt vilken erfarenhet och kompetens dom har när det gäller visuell storytelling. Vi har fått otroligt genomslag i sociala medier med filmerna. Vår omsättning har ökat 25% på två år. Jag ser ingen annan anledning än att det beror på vår satsning på digital marknadsföring”.

Reine Patriksson

Ägare och VD, Brygghuset Krog, Fiskebäcksil

TRE ENKLA STEG TILL FILMEN OM ERT BRAND. 

 

 

01

Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och göra en bra varumärkesfilm.

02

Vi kan ta ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och beställare – och säkerställa er unika story.

03

Ni har en film med lång livslängd som stärker ert varumärke och skapar engagemang.

 

TRE STEG TILL ER VARUMÄRKESFILM

 

01.  

Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och göra en bra varumärkesfilm.

02.  

Vi kan ta ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och beställare – och säkerställa er unika story.

03. 

Ni har en film med lång livslängd som stärker ert varumärke och skapar engagemang.

Kontakta Brama Här

Det enklaste är förmodligen att fylla i formuläret nedan. Det går också utmärkt att ringa på 08-627 06 00.