Så skapar vi värde
Storytelling & Filmproduktion
Det är rätt enkelt: den som är bäst på att berätta storyn vinner.
Idag kan alla göra en film. Men att verkligen berätta en story, det är där skillnaden ligger.
Anledning är psykologisk. Enda sedan stenåldern har människan lyssnat på stories. Det var så våra förfäder kommunicerade. Tillsammans runt lägerelden på kvällarna. Där, i gemenskapen, stod stories från dagen i centrum. Den kopplingen, stories och trygghet/avkoppling sitter kvar än idag, djupt rotad i vår dna.
En bra story följer en struktur som vårt undermedvetna känner igen. Det är därför vi tar till oss en bra story bättre än någon annan kommunikationsform. Den formeln lärde sig Mattias Brännholm redan i slutet av 80-talet när han studerade film i Hollywood, Kalifornien.
Vi är rätt svårslagna på (och kända för) storytelling och filmproduktion. Det är vi – såklart – tacksamma för. Vi brinner för att berätta bra stories. Vi är också rätt bra på att hitta stories. Det stora i det lilla. Eller det lilla i det stora.
Vi kan säkert hitta din story också.
(Storytelling går inte bara att använda till filmproduktion. Faktum är att det går att använda storytelling för strategisk affärsutveckling och budskapsformulering. Brama.se har till och med en systersajt som är dedikerad enbart till den strategiska delen runt storytelling, det som kallas storybranding (läs mer här)).
Om Brama
Brama grundades av Mattias Brännholm. I nästan 20 år jobbade Mattias regelbundet på SVT Nyheter och Sport med redaktionell planering, produktion och distribution. I flera år var Mattias SVT sports reportagereporter i USA. Hur många stories Mattias har producerat vet han inte själv. Men det är många. (Det är rätt många sportintresserade som fortfarande känner igen Mattias röst från reportage runt om i världen. Se och lyssna här.)
Vad som kanske inte är lika känt är Mattias intresse och kunskap för marknadsföring och affärsutveckling. Mattias har också varit digital affärsutvecklare och redaktionschef på Svenska Spel. Huvuduppdraget var marknadsföra Svenska Spels olika produkter med redaktionellt innehåll. Innan content marketing ens var ett vedertaget begrepp var Mattias ansvarig för det största content marketing-projektet i Sverige: Spelkanalen. En direktsänd kanal som sände 11 timmar om dygnet 362 dagar om året till spelombuden.
Mattias har också varit Sverigechef på Twentyfourseven, Sveriges största leverantör av produktionstekniska lösningar till tv-branschen.
I dag driver Mattias Brama. Efter olika inriktningar genom åren är vi sedan några år tillbaka fokuserad på storytelling och filmproduktion. I december 2019 blev Mattias den förste svensken att genomgå Storybrands certifieringsprogram.
Brama är ett nätverksbolag där vi jobbar med det bästa i branschen på respektive området baserat på behov. Med Mattias som kundansvarig och spindeln i nätet skräddarsyr vi lösningar till våra kunder beroende på uppdrag och budget.
Det möjliggör för oss att jobba med såväl stora som små företag.
Brama har kontor i Stockholm. Vi har kunder över nästa hela Sverige.
Vi ser fram emot att hjälpa dig med din nästa story.