Så skapar vi värde

 

Kärnverksamheten hos Brama är storytelling och filmproduktion. (När vi ändå producerar rörligt innehåll fotar och skriver vi gärna också. Det blir effektivast så).

För att kunden ska få maximal hävstång på innehållet måste det sättas i ett större affärsmässigt perspektiv. Och framför allt följas upp på rätt sätt. Alltså hur ska kunden tjäna pengar på investeringen i film och innehåll. Därför jobbar Brama också med digital strategi och content marketing.

Helheten blir digital marknadsföring med spetskompetens i det som är blodet som pulserar i modern marknadsföring: produktion av film och redaktionellt innehåll.

 

Om Brama: en filmproduktion och content marketingbyrå. Hjälper kunder med digital marknadsföring, storytelling och filmproduktion. Brama drivs av Mattias Brännholm.

Om Brama

 

Brama grundades av Mattias Brännholm. I nästan 20 år jobbade Mattias regelbundet på SVT Nyheter och Sport med redaktionell planering, produktion och distribution. (Det är rätt många sportintresserade som fortfarande känner igen Mattias röst från reportage runt om i världen. Se och lyssna här.)

Mattias har även varit digital affärsutvecklare och redaktionschef på Svenska Spel. Huvuduppdraget var marknadsföra Svenska Spels olika produkter med redaktionellt innehåll. Innan content marketing ens var ett vedertaget begrepp var Mattias ansvarig för det största content marketing-projektet i Sverige: Spelkanalen. En direktsänd kanal som sände 11 timmar om dygnet 362 dagar om året till spelombuden.

I dag driver Mattias Brama. Efter lite olika inriktningar genom åren är vi sedan några år tillbaka fokuserad på filmproduktion, storytelling och digital marknadsföring.

Brama är ett nätverksbolag där vi jobbar med det bästa i branschen på respektive området. Med Mattias som kundansvarig och spindeln i nätet skräddarsyr vi lösningar till våra kunder beroende på uppdrag och budget.

Det möjliggör för oss att jobba med såväl stora som små företag. 

Brama har kontor i Östersund och Stockholm. Vi har kunder över nästa hela Sverige.

Så säger våra kunder

Harald Elisson, vd på golfbanan Black Mountain i Hua Hin i Thailand är en samarbetspartner till Brama Content.

"Mönstret är tydligt. När vi publicerat innehåll har trafiken i sociala medier och på hemsidan ökat med upp till 30%. Det har också resulterat i en tydlig ökning av  fler leads. Det är Brama som skött vår inbound marketing och redaktionella drift av hemsidan. Det finns en anledning att vi jobbat med dom sedan 2012. Brama vet vad dom håller på med."

Harald Elisson / VD, Black Mountain
Nicolai Stein, Global Brand Manager på företaget Galvin Green är en samarbetspartner till Brama Content.

"Brama har den spetskompetens inom redaktionell kommunikation som vi behöver. Dessutom är dom inte en automatisk ja-sägare. Dom vet vad dom kan, säger vad dom tycker är bäst för oss, även om det inte alltid är vad vi vill höra. Det skapar förtroende. Att dom sedan är extremt bra på visuell storytelling gör inte situationen sämre."

Nicolai Stein / Galvin Green
Reine Patriksson, ägare på restaurang Brygghuset och Slipens Hotell & Pensionat är en samarbetspartner till Brama Content.

"Brama har producerat flera filmer åt oss. Det märks så tydligt vilken erfarenhet och kompetens dom har när det gäller visuell storytelling. Vi har fått otroligt genomslag i sociala medier med filmerna. Vår omsättning har ökat 25% på två år. Jag ser ingen annan anledning än att det beror på vår satsning på digital marknadsföring.

Reine Patriksson / Brygghuset Krog

Kontakta Brama

Tveka inte att höra av dig. Det kan vara en fråga om filmproduktion. Content Marketing. Eller hur man ska tänka med innehåll och digitala marknadsföring.

Du kan antingen ringa på 08-6270600.

Det allra enklaste är dock att fylla i formuläret nedan. Det går rakt ner i Mattias mobil. Han hör av sig så snart han kan.

Ser fram emot att höra i från dig!