Varumärkesbyggande film
En bra varumärkesbyggande film bygger relationer genom att engagera tittarens hjärta och känslor. Handlar inte om att sälja utan skapa känslan ”jag gillar dom!”
- I vår annonsfientliga värld är storytelling bästa sättet att bygga relationen med potentiella kunder.
- Varumärkesbyggande filmer som är i samklang med våra värderingar skapar djupa och långvariga relationer.
- Stories som förklarar hur varumärket förbättra livet är effektivast för att skapa engagemang.
Mattias Brännholm
Storyteller / Producent / Regissör
- Utbildad filmregissör i Hollywood.
- Över 25 års erfarenhet av att producera rörlig media.
- Civilekonom från Stockholms Universitet.
- Certifierad i storybranding.
- Expert på storystruktur och kommunikation som driver affärer.
Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.
Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.
Varumärkesbyggande film av Brama
REFERENS
Visby Golfklubb – Årets golfbana
Bakgrund
Visby Golfklubb är en svensk golfskatt. Beläget några mil söder om Visby på Gotland utsågs den 2020 till Sveriges bästa golfbana.
I mitten på 2000-talet var tongångarna annorlunda. Banan var tämligen ordinär och levde med sitt läge inte upp till sin potential. Golfklubben tog då ett strategiskt beslut att tillsammans med bandesigner Pierre Fulke och Adam Mednickson utveckla banan. Den här filmen handlar om den resan.
Syfte
Det var tre syften med filmen:
- En present till medlemmarna, att dom ska känna sig stolta över sin klubb och bana.
- Skapa spridning bland gäster som har spelat eller vill spela banan. Ambitionen är att känslan i filmen – det visuella tillsammans med musiken och storyn – ska skapa en helhetskänsla av lust att komma hit och spela. För de som redan spelat banan skapas en möjlighet att bli informella ambassadörer genom att prata om och sprida filmen vidare.
- Skapa en dokumentation av utvecklingen av banan för framtiden.
Bramas uppdrag
Brama var helhetsleverantör av filmen. Den spelade in under två tillfällen september och november (ombyggnationen) under sammanlagt tre dagar.
Nedan en snutt från själva inspelningen:
”Vi ville verkligen ha en bra varumärkesbyggande film för vår kommunikation till egentligen alla. Filmen förmedlar precis det vi vill sprida och vad som gör oss unika”.
Johan Lindvall
VD & Klubbchef, Visby GK
Det går inte göra bra film utan att förstå kraften i storytelling. Ladda ner vår gratis guide nedan.
Nyckeln i all bra filmproduktion är storyn. Den här kostnadsfria eboken handlar om kraften i storytelling.
Förstår du möjligheterna med stories hjälper det dig att göra din nästa film bättre.
TRE STEG TILL ER VARUMÄRKESFILM
01.
Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och göra en bra varumärkesfilm.
02.
Vi kan ta ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och beställare – och säkerställa er unika story.
03.
Ni har en film med lång livslängd som stärker ert varumärke och skapar engagemang.
Kontakta Brama här
Det enklaste är att fylla i formuläret nedan. Det går utmärkt att ringa oss på 08-627 06 00.