Varumärkesbyggande film

En bra varumärkesbyggande film bygger relationer genom att engagera tittarens hjärta och känslor. Handlar inte om att sälja utan skapa känslan ”jag gillar dom!”

  • I vår annonsfientliga värld är storytelling bästa sättet att bygga relationen med potentiella kunder.
  • Varumärkesbyggande filmer som är i samklang med våra värderingar skapar djupa och långvariga relationer.
  • Stories som förklarar hur varumärket förbättra livet är effektivast för att skapa engagemang.

Därför väljer du Brama

  • Vi drivs av att berätta en bra story. Det kan vara det stora i det lilla. Eller det lilla i det stora. 
  • Över 25 års erfarenhet av filmproduktion.
  • Affärsnyttan med film för kund är viktigt för oss. Vi kan även hjälpa med helheten runt film och business.
  • Minimalt med fast personal och kostnader.
  • Agilt och mobilt. Reser ofta till en bra story.

Mattias Brännholm

Storyteller / Producent / Regissör

Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.

Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.

 

Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.

 

 

LÄS MER OM BRAMA HÄR

Varumärkesbyggande film av Brama

REFERENS

Visby Golfklubb – Årets golfbana

Bakgrund

Visby GK är en svensk golfskatt. Beläget några mil söder om Visby på Gotland utsågs den 2020 till Sveriges bästa golfbana. 

I mitten på 2000-talet var tongångarna annorlunda. Banan var tämligen ordinär och levde med sitt läge inte upp till sin potential. Golfklubben tog då ett strategiskt beslut att tillsammans med bandesigner Pierre Fulke och Adam Mednickson utveckla banan. Den här filmen handlar om den resan.

 

Syfte

Det var tre syften med filmen:

  1. En present till medlemmarna, att dom ska känna sig stolta över sin klubb och bana.
  2. Skapa spridning bland gäster som har spelat eller vill spela banan. Ambitionen är att känslan i filmen – det visuella tillsammans med musiken och storyn – ska skapa en helhetskänsla av lust att komma hit och spela. För de som redan spelat banan skapas en möjlighet att bli informella ambassadörer genom att prata om och sprida filmen vidare.
  3. Skapa en dokumentation av utvecklingen av banan för framtiden.

 

Bramas uppdrag

Brama var helhetsleverantör av filmen. Den spelade in under två tillfällen september och november (ombyggnationen) under sammanlagt tre dagar.

Nedan en snutt från själva inspelningen:

Nicolai Stein, Global Brand Manager på företaget Galvin Green är en samarbetspartner till Brama Content.

”Vi ville verkligen ha en bra varumärkesbyggande film för vår kommunikation till egentligen alla. Filmen förmedlar precis det vi vill sprida och vad som gör oss unika”.

Johan Lindvall

VD & Klubbchef, Visby GK

 

Det går inte göra bra film utan att förstå kraften i storytelling. Ladda ner vår gratis guide nedan.

 

Ebok (ebook, e-bok, e-book) om Kraften i Storytelling. Av Storpower by Brama med Mattias Brännholm.

Nyckeln i all bra filmproduktion är storyn. Den här kostnadsfria eboken handlar om kraften i storytelling. 

Förstår du möjligheterna med stories hjälper det dig att göra bra film.

 

Nyckeln i all bra filmproduktion är storyn. Den här kostnadsfria eboken handlar om kraften i storytelling. 

Förstår du möjligheterna med stories hjälper det dig att göra din nästa film bättre.

 

 

KUNDER

 

SVT, Sveriges Television, (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Eksjöhus (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Svenska Golfförbundet (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Black Mountain (logga) är en samarbetspartner till Brama.
BMW (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Anders Olsson Eksjöhus

””Fördelen med Brama är att det finns så många olika kompetenser på samma ställe. Det är allt från budskapformulering, digital strategi, SEO, innehållsproduktion och filmproduktion. På ett ställe får jag svar som jag annars behöver kontakta flera olika byråer för”. Brama har producerat i princip samtliga våra filmer sedan 2017.”

Anders Olsson

Marknadsansvarig, Eksjöhus

Harald Elisson, general manager Black Mountain. Foto av Mattias Brännholm på Brama

”Mönstret är tydligt. När vi publicerat innehåll har trafiken i sociala medier och på hemsidan ökat med upp till 30%. Något som också har resulterat i en tydlig ökning av antalet leads. Det är Brama som skött vår inbound marketing och redaktionella drift av hemsidan. Det finns en anledning att vi jobbat med dom sedan 2012. Brama vet vad dom håller på med.”

Harald Elisson

General manager, Black Mountain Golf Club

Nicolai Stein, Global Brand Manager på företaget Galvin Green är en samarbetspartner till Brama Content.

”Brama har den spetskompetens inom redaktionell kommunikation som vi behöver. Dessutom är dom inte en automatisk ja-sägare. Dom vet vad dom kan, säger vad dom tycker är bäst för oss, även om det inte alltid är vad vi vill höra. Det skapar förtroende. Att dom sedan är extremt bra på visuell storytelling gör inte situationen sämre.”

Nicolai Stein

Brand manager & Marknadschef, Galvin Green

Reine Patriksson, ägare på restaurang Brygghuset och Slipens Hotell & Pensionat är en samarbetspartner till Brama Content.

”Brama har producerat flera filmer åt oss. Det märks så tydligt vilken erfarenhet och kompetens dom har när det gäller visuell storytelling. Vi har fått otroligt genomslag i sociala medier med filmerna. Vår omsättning har ökat 25% på två år. Jag ser ingen annan anledning än att det beror på vår satsning på digital marknadsföring”.

Reine Patriksson

Ägare och VD, Brygghuset Krog, Fiskebäcksil

Tre steg till filmer som bygger ert varumärke.

 

01

Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. 

02

Vi kan ta ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. 

03

Ni har en film med lång livslängd som stärker ert varumärke och skapar engagemang.

 

TRE STEG TILL ER VARUMÄRKESFILM

 

01.  

Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och göra en bra varumärkesfilm.

02.  

Vi kan ta ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och beställare – och säkerställa er unika story.

03. 

Ni har en film med lång livslängd som stärker ert varumärke och skapar engagemang.

 

Kontakta Brama här

Det enklaste är att fylla i formuläret nedan. Det går utmärkt att ringa oss på 08-627 06 00. 

 

”Brama är Sverigeledande på storytelling”. 

Krister Blomgren, VD, engcon