Därför fungerar storytelling
Filmproduktion & Digital marknadsföring
En bra story slår alltid fakta. Den som paketerar och sprider sitt budskap bäst vinner.
Anledningen att det är så hittar vi i beteendevetenskapen. Vår hjärnor är inte kopplade för att leta efter fakta. Istället letar vi efter en bra story. Det kommer från stenåldern, när vi samlades runt lägereldarna. Den som var bäst att grymta om dagens händelser var den som fick uppmärksamheten.
Men hur använder du en bra story?
De flesta företag vill ha en bra hemsida som genererar kunder och affärer. De flesta företag vill också ha marknadsföring som ger resultat.
Problemet de flesta företagen har är att det är svårt att förstå och navigera rätt i den komplexa helheten som digital marknadsföring är. De flesta företag bränner en massa pengar i onödan för att de helt enkelt inte vet hur man gör rätt.
Det är där Brama kommer in.
Brama affärsidé är att hjälpa företag öka sina intäkter genom digital marknadsföring och försäljning.
Vad vi gör kan sammanfattas i Filmproduktion och Digital marknadsföring.
”Vi är rätt svårslagna på (och kända för) storytelling och filmproduktion”.
Storytelling och filmproduktion
Vi är rätt svårslagna på (och kända för) storytelling och filmproduktion. Det är vi – såklart – tacksamma för. Brama.se har till och med en systersajt som är dedikerad enbart till den strategiska delen runt storytelling, det som kallas storybranding (läs mer här).
Vi tycker själva att vi är minst lika bra på den digitala helheten. Att rätt innehåll produceras och publiceras på rätt sätt för rätt person vid rätt tillfälle i sociala medier och på hemsidan och att det driver kunder och affärer.
För oss hör de två ihop.
Snygga och bra filmer bygger varumärket och sprider budskap direkt. Det är bra och viktigt. Men vi vill gärna förstå hur ni ser att investeringen i filmer ska driva affärer för er. Om ni inte har en plan för det hjälper vi er med det.
För det är med en digital helhet du får hävstång på investeringarna i filmerna.
”Digital marknadsföring är ett helhetskoncept. Och det är så pass enkelt – och rättvist – att den som är bäst vinner”.
Digital marknadsföring
Och tvärtom: har du en digital helhet men producerar dåligt eller inget innehåll så är det som att bygga ett hotell men inte göra något för att driva gäster till hotellet. Ja, det kanske står där, snyggt och modernt. Men vad är storyn som gör att jag ska besöka det? Hur får ni gästerna att upptäcka det?
Digital marknadsföring är ett helhetskoncept. Och det är så pass enkelt – och rättvist – att den som är bäst vinner.
Digital marknadsföring handlar om att synas för rätt personer med rätt innehåll i sociala medier, att ranka högt på Google, att ha digitala annonser framför potentiella kunder vid rätt tillfälle, att ha en sajt som genera leads som går att bearbeta med nyhetsbrev och se hur och vem som verkar mest intresserad av att göra affär med er.
För att lyckas måste man kontinuerligt producerar innehåll.
Brama kan hjälpa dig producera filmer och innehåll med en bra story som dina kunder gillar.
Brama kan också hjälpa dig att generar ökade intäkter och flera heta leads med digital marknadsföring.
Det hör ihop.
Den som är bäst på helheten vinner. Det är väldigt rättvist.

Om Brama
Brama grundades av Mattias Brännholm. I nästan 20 år jobbade Mattias regelbundet på SVT Nyheter och Sport med redaktionell planering, produktion och distribution. (Det är rätt många sportintresserade som fortfarande känner igen Mattias röst från reportage runt om i världen. Se och lyssna här.)
Vad som kanske inte är lika känt är Mattias intresse och kunskap för marknadsföring och affärsutveckling. Mattias har även varit digital affärsutvecklare och redaktionschef på Svenska Spel. Huvuduppdraget var marknadsföra Svenska Spels olika produkter med redaktionellt innehåll. Innan content marketing ens var ett vedertaget begrepp var Mattias ansvarig för det största content marketing-projektet i Sverige: Spelkanalen. En direktsänd kanal som sände 11 timmar om dygnet 362 dagar om året till spelombuden.
Mattias har också varit Sverigechef på Twentyfourseven, Sveriges största leverantör av produktionstekniska lösningar till tv-branschen.
I dag driver Mattias Brama. Efter olika inriktningar genom åren är vi sedan några år tillbaka fokuserad på filmproduktion, storytelling och digital marknadsföring. I december 2019 blev Mattias Sveriges första certifierade Storybrand Guide.
Utöver att driva Brama föreläser och konsultar Mattias i att skapa tydliga budskap och bygga varumärken med storytelling.
Brama är ett nätverksbolag där vi jobbar med det bästa i branschen på respektive området. Med Mattias som kundansvarig och spindeln i nätet skräddarsyr vi lösningar till våra kunder beroende på uppdrag och budget.
Det möjliggör för oss att jobba med såväl stora som små företag.
Brama har kontor i Stockholm. Vi har kunder över nästa hela Sverige.