Vi är storytellers. Certifierad i storybranding.  Experter på reportage, korta och långa dokumentärer och varumärkesfilmer som berör. 

 

Branded content.  Dokumentär.  Företagsfilm.   Reklamfilm.  Varumärkesfilm (brand film).

 

 

Vi är storytellers. Certifierad i storybranding.  Experter på reportage, dokumentärer och varumärkesfilmer som berör. 

 

Branded content.  Dokumentär.  Företagsfilm.   Reklamfilm.  Varumärkesfilm (brand film).

Fem fakta

om storytelling

 

01

Människan är lyssnat på stories sedan lägereldarna på stenåldern. Det ligger i vårt DNA att beröras av en bra story.

02

Storytelling bygger på universella dramaturgiska regler som fungerar på allt överallt.

03

Det är 22 gånger mer troligt att människan kommer i håg fakta som presenteras som en story.

04

Det går att strukturera all er kommunikation, marknadsföring och försäljning enligt er unika brand story.

05

Grunderna i strategisk storytelling går att lära sig på en dag. Det kan förändra ert resultat för all framtid.

En bra story vinner. Alltid.

 

Vi människor är trötta på aggressiva annonser som manar till köp. En bra berättad story inte bara raderar tröttheten. Den bygger engagemang och skapar köplust. 

Den här filmen hjälpte kund öka omsättningen med 20% på två år i restaurangen.

 

Få tittaren att drömma sig bort.

 

Vi människor har en unik förmåga att kunna drömma oss bort. Det tar storytelling och film vara på. Använd kraften i det visuella och stories för att gå genomslag med budskapet.

 

Vet varför du gör filmen. På riktigt.

 

Syfte och målgrupp är extremt viktigt när man kommunicerar i allmänhet. Och film i synnerhet. Som den här filmen. Om St Olavsleden. Målgruppen var tydlig: (pilgrims) vandrare som planerar nästa äventyr. Syfte: att få dom att välja St Olovsleden före en El Camino de Santiago i Spanien (eller någon annan led).

 

Bygg starka relationer med film om samma intresse.

 

Branded content är intressant innehåll om gemensamma intressen. Den här filmen om Visby Golfklubb har inga köpuppmaningar. Ändå är det få golfare som inte vill spela banan när de sett filmen.

 

 

Slarva inte bort leads. De bryr sig mer än du tror.

Underskatta aldrig presumtiva kunders intresse för din verksamhet. Att dokumentära projekt som ni driver kan vara guld värt i en content marketing – process. Tyvärr missar många den här chansen.

Se och lär av Eksjöhus.

 

Gör leads till kunder med film.

 

Alla säljare känner till säljtunneln. Längst in handlar det för kunden om vilken produkt eller leverantör de ska välja. Det är do or die för säljaren. Förutom att förlora nerverna och sänka priset är det få saker som i det läget är så effektivt som en bra berättad företagsdokumentär. Det bygger djupa känslor med företaget som få annat gör.

 

 

Fyra av fem som använder film regelbundet ökar försäljningen. 93% får nya kunder.

 

 

Därför väljer du Brama

  • Vi drivs av att berätta en bra story. Det kan vara det stora i det lilla. Eller det lilla i det stora. För oss cirkulerar allt runt att berätta storyn på bästa sätt.
  • Med över 25 års erfarenhet av filmproduktion vet vi vad vi gör. Brama fokuserar på att berätta kunds historia baserat på deras behov så bra och effektivt som möjligt. 
  • Kundens affärsnytta med investeringen i film är viktig för oss. Vi kan om kund önskar hjälpa med det affärsmässiga helhetstänket runt film och storytelling.
  • Brama har minimalt med fast personal och kostnader. Det gör Brama agilt och mobilt. Vi spelar i princip alltid in i verkligheten. Vi reser ofta till en bra story.

Mattias Brännholm

Storyteller / Producent / Regissör

Utbildad filmregissör i Hollywood. Civilekonom från Stockholms Universitet. Certifierad i storybranding. Expert på storystruktur och kommunikation som driver affärer. Över 25 års erfarenhet av att producera rörlig media. 

Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.

 

 

LÄS MER HÄR

KUNDER

 

SVT, Sveriges Television, (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Eksjöhus (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Svenska Golfförbundet (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Black Mountain (logga) är en samarbetspartner till Brama.
BMW (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Anders Olsson Eksjöhus

””Fördelen med Brama är att det finns så många olika kompetenser på samma ställe. Det är allt från budskapformulering, digital strategi, SEO, innehållsproduktion och filmproduktion. På ett ställe får jag svar som jag annars behöver kontakta flera olika byråer för”. Som produktionsbolag har Brama producerat i princip samtliga våra filmer sedan 2017.”

Anders Olsson

Marknadsansvarig, Eksjöhus

Harald Elisson, general manager Black Mountain. Foto av Mattias Brännholm på Brama

”Brama är ett produktionsbolag som vet vad dom håller på med. Mönstret är tydligt. När vi publicerat innehåll har trafiken i sociala medier och på hemsidan ökat med upp till 30%. Något som också har resulterat i en tydlig ökning av antalet leads. Det är Brama som skött vår inbound marketing och redaktionella drift av hemsidan. Det finns en anledning att vi jobbat med dom sedan 2012. ”

Harald Elisson

General manager, Black Mountain Golf Club

Nicolai Stein, Global Brand Manager på företaget Galvin Green är en samarbetspartner till Brama Content.

”Brama har den spetskompetens inom redaktionell kommunikation som vi behöver. Dessutom är dom inte en automatisk ja-sägare. Dom vet vad dom kan, säger vad dom tycker är bäst för oss, även om det inte alltid är vad vi vill höra. Det skapar förtroende. Att dom sedan är extremt bra på visuell storytelling och filmproduktion gör inte situationen sämre.”

Nicolai Stein

VD, Galvin Green

Reine Patriksson, ägare på restaurang Brygghuset och Slipens Hotell & Pensionat är en samarbetspartner till Brama Content.

”Brama har producerat flera filmer åt oss. Det märks så tydligt vilken erfarenhet och kompetens dom har när det gäller visuell storytelling. Vi har fått otroligt genomslag i sociala medier med filmerna. Vår omsättning har ökat 25% på två år. Jag ser ingen annan anledning än att det beror på vår satsning på digital marknadsföring”.

Reine Patriksson

Ägare och VD, Brygghuset Krog, Fiskebäcksil

 

”Brama är Sverigeledande på storytelling”. 

Krister Blomgren, VD, Engcon

TRE ENKLA

STEG ATT

BERÄTTA 

DIN STORY
SOM FILM 

 

01

Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom ert behov och era möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er driva affärer och nå era mål med film.

02

Vi tar ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen.

(Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och beställare – och säkerställa er unika story).

03

Ni har en film med en bra story som bygger ert varumärke och/eller driver affärer.

 

TRE STEG TILL ER FILMPRODUKTION

 

 

TRE STEG TILL ER FILMPRODUKTION

01.  

Boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom era behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och göra en bra film.  

02.  

Vi tar ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och beställare – och säkerställa er unika story.

03. 

Ni har en snygg och bra film med bästa möjliga story och lång livslängd. 

 

 

Kontakta Brama här

Det enklaste är att fylla i formuläret nedan. Det går raka vägen till vd Mattias Brännholms mail. Han återkommer skyndsamt till dig. Det går utmärkt att ringa oss på 08-627 06 00.