”Vad glad jag är att jag såg den annonsen!”

 

Här skulle man vilja citera någon. Men ingen har ju sagt så

 

 

”Vad glad jag är att jag såg den annonsen!”

 

Här skulle man vilja citera någon. Men ingen har ju sagt så

 

 

 

 

Varje marknadsförare börjar dagen med den brutala sanningen att ingen vill egentligen höra om ditt företag eller produkt. Men i  några generationer har marknadsförare genom annonsering ändå kunnat trycka ut reklam med viss framgång.

Det är andra tider nu. Med en extremt kräsen publik. 

 

 

 

Idag är storytelling i marknadsföring nödvändigt

 

Historisk har marknadsföring antingen varit rationell (hjärnan) eller emotionell (hjärtat).

Men rationell marknadsföring möts idag av skeptism (”vad utelämnar dom?”) och emotionell marknadsföring – som i grunden handlar om antingen njutning eller smärta – har överanvänts så mycket att det idag inte sällan gränsar till att vara förolämpande.

Människan hatar att bli avbruten och – ännu mer – att bli lurad.

 

 

Storydriven marknadsföring når luttrade konsumenter

Vi konsumenter är idag betydligt medvetna än tidigare. Vi litar mer på andras delade åsikter än marknadsföringen. Men – och det är ett viktigt – men: stories berör oss fortfarande mer än något annat.

När vi hör en bra story aktiveras vår nervceller i hjärna och må bra-kemikalien oxcytocin strömmar in i hjärnan. Det för med sig att hjärnan responderar starkare till mänskliga stories fyllda med sympati, medkänsla och tillhörighet.

Med andra ord: precis allt du kan drömma om med din marknadsföring.

 

 

 

 

 

 

Vill ni använda mer storytelling i er marknadsföring? Så här kan jag hjälpa er.

 

 

Inspiration & Föreläsning

Inspirations- eller utbildande föreläsning om storytelling och de möjligheter som gömmer sig i människans mångtusenåriga förhållande med stories.

  • Så funkar storytelling
  • Så skapar du starka budskap
  • Sälj bättre och driv mer affärer med stories

För skolor, affärsnätverk, säljare, marknadsförare, ledningsgrupper och styrelser.

Workshop & Utbildning

Workshop på 1-2 dagar där gruppen lär och tar till sig de dramaturgiska reglerna i storytelling – och applicerar det på sin verksamhet.

  • Ta fram ditt företags brand story.
  • Växla upp företaget med storytelling.
  • Använd strategisk storytelling i ditt företag

För ledningsgrupper, säljare, kommuikatörer, marknads-förare och styrelser.

Rådgivning & Coaching

Individuell (eller några få) coachning i framför allt presentationsteknik och budskapsformulering med hjälp av strukturen i storytelling.

  • Skapa bättre presentationer med storytelling.
  • Skriv bättre texter och tal med storystruktur.
  • Tänk story. Hela tiden. Då vinner du.

För vem som helst som vill bli bättre.

 

 

”Storytelling är bästa sättet att nå den mänskliga hjärna”.

Don Miller, grundare av Storybrand

 

 

 

”Storytelling är bästa sättet att nå den mänskliga hjärna”.

Don Miller, grundare av Storybrand

 

 

Använd kraften i din story. Kontakta Brama här.

 

Mattias Brännholm

Storyexpert & marknadsföringskonsult

 

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

Mattias är också producent / regissörs för Bramas samtliga filmproduktioner.

 

 

Mattias Brännholm

Affärsutvecklare / Storykonsult / Filmmakare 

 

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

Mattias är också producent / regissörs för Bramas samtliga filmproduktioner.

 

 

Använd kraften i din story. Kontakta Brama här.

 

Mattias Brännholm

Affärsutvecklare / Storykonsult / Filmmakare 

 

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

Mattias är också producent / regissörs för Bramas samtliga filmproduktioner.

 

Använd kraften i din story. Kontakta Brama här.

 

 

 

”Konsumenter tar inte rationella beslut när dom handlar. Dom tar emotionella beslut som dom försöker rationalisera”.

Miri Rodriguez, författare till boken Brand Storytelling

 

Hör av dig nedan om du behöver hjälpa att använda storytelling i din marknadsföring.

 

Gratis guide om kraften i storytelling

 

Ebook om kraften i storytelling av Mattias Brännholm på Brama.

Den här e-booken förklarar grunderna i kraften med storytelling. Fyll i formuläret nu så har du den i mailen direkt. Om tio minuter kan din kommunikation vara förändrad för alltid.