Informationsfilm

 

Informationsfilm

Utmaningen med en informationsfilm är den breda målgruppen. ”Alla” är mottagare. Det gör storyn ännu viktigare om man vill nå ut. 

 

 

BOKA MÖTE NU

Informationsfilm  sammanfattning

  • Film med bred målgrupp med syfte att sprida information.
  • Den breda målgruppen skapar utmaningar i att engagera; storyn nyckel att nå ut.
  • Människan kommer ihåg en story 22 gånger bättre än fakta (=information).

Informationsfilm – exempel

REFERENS

Covid – nationaldagsfirandet i Jämtland inställt

Nationaldagsfirandet i Jämtland 2020 ställdes, som i resten av Sverige, inställt på grund av corona-pandemin. Då var pandemin var bara några månader gammal. Det fanns inget vaccin. Oron var stor.

Istället för det traditionella nationaldagsfirandet så bestämde länshövdingen i Jämtlands län att det i stället skulle produceras en film som skulle kunna delas.

Tanken med filmen var också att sprida ett budskap om att hålla ut.

Ni kan läsa mer om inspelningen här (klicka här).

 

Informationsfilm – fler exempel

 

Det går inte göra bra film utan att förstå kraften i storytelling.

Ladda ner vår gratis guide nedan.

 

Ebok (ebook, e-bok, e-book) om Kraften i Storytelling. Av Storpower by Brama med Mattias Brännholm.

Nyckeln i all bra filmproduktion är storyn. Den här kostnadsfria eboken handlar om kraften i storytelling. Hur du kan använda stories för att skapa tydligare budskap. Hur du kan bygga starkare varumärken. Och hur du kan sälja bättre.

Förstår du kraften i storytelling hjälper det dig att göra bra film.

 

 

Kontakta Brama här

Det enklaste är att fylla i formuläret nedan. Det går raka vägen till vd Mattias Brännholms mail. Han återkommer skyndsamt till dig. Det går utmärkt att ringa oss på 08-627 06 00.