INFORMATIONSFILM

Informationsfilm – syfte

Syftet med en informationsfilm är bredare än de flesta andra filmer. Det primära är inte att bygga varumärket eller driva affärer. Utan att informera.

Och andra sidan går det att argumentera att alla filmer informerar på något sätt. Vilket också är sant. Vi gör alltså definitionen baserad på det primära syftet.

REFERENS

Östersund – City of Gastronomy

Unesco lanserade 2004 ett projekt som synliggör städer som jobbar med kreativ och hålbar utveckling inom sju olika områden. Ett av dom är gastronomi.

Som enda stad i Skandinavien är Östersund med på listan inom kategorin Gastronomi. Kännedomen om den mathantverkskultur som råder i Östersund och dess närområde är dock inte så känt.

Sommaren 2019 fick Brama ett uppdrag att producera en film som skulle göras i tre olika versioner för att sprida information och kännedom om detta.

Till höger/nedan de andra versionerna.

Informationsfilm – fler exempel

Tveka inte att kontakta Brama!

Behöver du hjälp med att producera en film som sprider din information?

Hör av dig!

Enklaste är om du fyller i formen.

Du går så klart också bra att ringa på 08-6270600.