Produktfilm

Produktfilm

En produktfilm har ett tydligt syfte att informera och utbilda mottagaren med målsättningen att skapa försäljning. Det är en typ av reklamfilm men fokuserar mer på fakta (hjärnan) än känsla (hjärtat).

 

Produktfilm sammanfattning

  • Film med specifik målgrupp med syfte att driva försäljning.
  • Informerar och utbildar om produkten.
  • Skapar mest engagemang av alla filmtyper hos tittaren.
  • Kan variera i längd beroende på kanal och plattform.
  • Högst ROI enligt marknadsförare.
BOKA MÖTE NU

Produktfilm – exempel

REFERENS

Produktfilm för Galvin Green med syfte att driva köp.

Det svenska golfklädmärket Galvin Green har sedan några år tillbaka en egen e-handelsplats som ett komplement till deras nätverk av återförsäljare runt om i världen.

Galvin tar ett eget ansvar för när kampanjer för olika produkter ska marknadsföras. Det planeras långt i förväg – grundplanen över ett år – och till varje kampanj ska bland mycket annat reklamfilmer för varje produkt spridas på flera olika kanaler.

2022 anlitade Galvin Green Brama för att producera filmerna inför en stor del av kampanjerna i sociala medier 2023. Vi producerade sammanlagt 11 filmer mellan 15 och 45 sekunder. En av filmerna ser ni ovan.  Vill ni se fler filmer kan ni klicka nedan.

REFERENS

Produktfilm för Galvin Green med syfte att driva köp.

Det svenska golfklädmärket Galvin Green har sedan några år tillbaka en egen e-handelsplats som ett komplement till deras nätverk av återförsäljare runt om i världen.

Galvin tar ett eget ansvar för när kampanjer för olika produkter ska marknadsföras. Det planeras långt i förväg – grundplanen över ett år – och till varje kampanj ska bland mycket annat reklamfilmer för varje produkt spridas på flera olika kanaler.

2022 anlitade Galvin Green Brama för att producera filmerna inför en stor del av kampanjerna i sociala medier 2023. Vi producerade sammanlagt 11 filmer mellan 15 och 45 sekunder. En av filmerna ser ni ovan.  Vill ni se fler filmer kan ni klicka nedan.

96%

Har tittat på produktvideo inför ett köp.

52%

Andel företag som gör produktfilmer.

17

Genomsnittligt antal timmar per vecka vi tittar på video online.

X

Engagemang med video jämfört med andra typer av inlägg.

Därför väljer du Brama till din nästa filmproduktion

 

  • Drivs av att berätta en story bra. 
  • Över 25 års erfarenhet.
  • Helhetsleverantör.
  • Affärsmässiga – kan bistå med helhetstänk runt film.
  • Kostnadseffektiva. Minimalt med fast personal och kostnader.
  • Agilt och mobilt. Spelar alltid in i miljön. Reser ofta till en bra story.

Därför väljer du Brama

  • Vi drivs av att berätta en bra story. Det kan vara det stora i det lilla. Eller det lilla i det stora. 
  • Över 25 års erfarenhet av filmproduktion.
  • Affärsnyttan med film för kund är viktigt för oss. Vi kan även hjälpa med helheten runt film och business.
  • Minimalt med fast personal och kostnader.
  • Agilt och mobilt. Reser ofta till en bra story.

Mattias Brännholm

Storyteller / Producent / Regissör

Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.

Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.

 

 

Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.

 

 

LÄS MER OM BRAMA HÄR

Mattias Brännholm

Storyteller / Producent / Regissör

Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.

Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.

 

 

 

LÄS MER OM BRAMA HÄR

Fakta om video marknadsföring

96% av alla marknadsförare säger att video är en viktig del av deras strategi. Vilket typ av film beror på plattformen. Sverige ligger i topp i världen på konsumtion av video. I genomsnitt tittar vi svenskar på video 103 minuter per dag (!). Att tänka på när du planerar: 75% av konsumtionen sker på mobilen. 

 

69% uppskattar produktfilmer.

Drygt hälften (52%) av alla företag producerar produktfilmer för att sprida kunskap och utbilda potentiella kunder om produkterna. Produktfilmer skapar mest engagemang av alla typer av filmer. Hela 69% av konsumenterna uppskattar dom.

 

Produktfilmer har högst ROI.

36% av marknadsförare säger att produktfilmer har det högsta ROI av alla filmer. Utbildningsfilmer var tvåa (33%) före webbinarier (28%). Och andra sidan är produktfilmer säljande med tydliga Call to Actions långt in i säljtunneln.

Produktfilm – fler exempel

 

 

Det går inte göra bra film utan att förstå kraften i storytelling.

Ladda ner vår gratis guide nedan.

 

Ebok (ebook, e-bok, e-book) om Kraften i Storytelling. Av Storpower by Brama med Mattias Brännholm.

Nyckeln i all bra filmproduktion är storyn. Den här kostnadsfria eboken handlar om kraften i storytelling. Hur du kan använda stories för att skapa tydligare budskap. Hur du kan bygga starkare varumärken. Och hur du kan sälja bättre.

Förstår du kraften i storytelling hjälper det dig att göra bra film.

 

Tre enkla

steg till

bra film.

 

01

Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom ert behov och era möjligheter. 

02

Vi tar ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen.

03

Ni har en film med en bra story som bygger ert varumärke och/eller driver affärer.

Tre enkla steg till bra film.

 

Tre enkla steg till bra film.

01.  

Boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom era behov och möjligheter. 

02.  

Vi tar ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. 

03. 

Ni har snygg och bra film med bästa storyn som driver sälj.

 

 

Kontakta Brama här

Det enklaste är att fylla i formuläret nedan. Det går raka vägen till vd Mattias Brännholms mail. Han återkommer skyndsamt till dig. Det går utmärkt att ringa oss på 08-627 06 00.