Reportage och inslag…

 

Inslag och reportage…

Reportage & inslag – definition

Oftast lite enklare, och snabbare produktioner. Normalt är det max två personer i produktioner. Det läggs inte lika mycket tid på grading, grafik och sound design som i andra produktioner. Påminner mer om det du ser i nyhetsinslag på tv.

Reportage & inslag – syfte

Syftet är att snabbt skapa snabbt och enkelt men bra innehåll. Ett regelbundet flöde av innehåll över tid är nödvändigt i bra digital marknadsföring.  Har man gjort förarbetet med content strategi och följer en plan som är kopplad till en SEO-analys kan regelbundna reportage och inslag snabbt ge effekt på Google-rankningen och genomslag i sociala medier.

Hur ska reportage och inslag användas?

Inslag och reportage är fundamentet i content marketing. När man jobbar rätt med content marketing pågår en kontinuerlig process att skapa innehåll. Ytterst få företag har budgetar att kontinuerligt producera dyra filmer. För dom passar reportage och inslag utmärkt in i verksamheten.

 

 

I nästan 20 år producerade Mattias Brännholm inslag och reportage till SVT Nyheter och Sport. Nu driver han Brama.

 

Inslag & Reportage av Brama

 

REFERENS

Söderhamns kommun

Reportaget handlar om hur Söderhamns kommun samarbetar med den lokala golfklubben. Samarbetet innefattar att kommunanställda hjälper till med skötsel och driften av en korthålsbana mitt i stan.

Svenska Golfförbundet var beställare. Syftet med filmen var att visa på möjligheterna som finns mellan kommuner och golfklubbar.

 

Filmproduktion med Brama

 

Brama Filmproduktion

 

 

Filmproduktion med Brama

 

Brama Filmproduktion

 

 

Storybrand Certified Guide Sverige Mattias Brännholm

 

Sveriges första Storybrand Certified Guide. Expert på storystruktur och kommunikation som driver affärer. +20 års erfarenhet av att producera rörlig media.

 

Hur lång ska en film vara? Vi försöker reda ut i den här artikeln.

”Brama är Sverigeledande på storytelling”. 

Krister Blomgren, VD, engcon

Blackmagic URSA Mini Pro 4.6K G2 recension

TRE STEG TILL FLER INSLAG OCH REPORTAGE FÖR ERT FÖRETAG

 

01

Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och upplägg för inslag och reportage.

02

Vi tar ett helhetsansvar för hela produktionen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och redaktör. Det säkerställer er story – och lyfter er filmare.

03

Ni får bra storytelling på ett enkelt och effektivt sätt.

Filmproduktion med Brama

TRE STEG TILL ERA INSLAG OCH REPORTAGE

01.  

Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och upplägg för inslag och reportage.

02.  

Vi tar ett helhetsansvar för hela produktionen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och redaktör. Det säkerställer er story – och lyfter er filmare.

03. 

Ni får bra storytelling på ett enkelt och effektivt sätt.

 

KUNDER

 

SVT, Sveriges Television, (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Eksjöhus (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Svenska Golfförbundet (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Black Mountain (logga) är en samarbetspartner till Brama.
BMW (logga) är en samarbetspartner till Brama.
Anders Olsson Eksjöhus

””Fördelen med Brama är att det finns så många olika kompetenser på samma ställe. Det är allt från budskapformulering, digital strategi, SEO, innehållsproduktion och filmproduktion. På ett ställe får jag svar som jag annars behöver kontakta flera olika byråer för”. Brama har producerat i princip samtliga våra filmer sedan 2017.”

Anders Olsson

Marknadsansvarig, Eksjöhus

Harald Elisson, general manager Black Mountain. Foto av Mattias Brännholm på Brama

”Mönstret är tydligt. När vi publicerat innehåll har trafiken i sociala medier och på hemsidan ökat med upp till 30%. Något som också har resulterat i en tydlig ökning av antalet leads. Det är Brama som skött vår inbound marketing och redaktionella drift av hemsidan. Det finns en anledning att vi jobbat med dom sedan 2012. Brama vet vad dom håller på med.”

Harald Elisson

General manager, Black Mountain Golf Club

Nicolai Stein, Global Brand Manager på företaget Galvin Green är en samarbetspartner till Brama Content.

”Brama har den spetskompetens inom redaktionell kommunikation som vi behöver. Dessutom är dom inte en automatisk ja-sägare. Dom vet vad dom kan, säger vad dom tycker är bäst för oss, även om det inte alltid är vad vi vill höra. Det skapar förtroende. Att dom sedan är extremt bra på visuell storytelling gör inte situationen sämre.”

Nicolai Stein

Brand manager & Marknadschef, Galvin Green

Reine Patriksson, ägare på restaurang Brygghuset och Slipens Hotell & Pensionat är en samarbetspartner till Brama Content.

”Brama har producerat flera filmer åt oss. Det märks så tydligt vilken erfarenhet och kompetens dom har när det gäller visuell storytelling. Vi har fått otroligt genomslag i sociala medier med filmerna. Vår omsättning har ökat 25% på två år. Jag ser ingen annan anledning än att det beror på vår satsning på digital marknadsföring”.

Reine Patriksson

Ägare och VD, Brygghuset Krog, Fiskebäcksil

RING SÅ PRATAR VI INSLAG OCH REPORTAGE!

Vill du vinna över dina konkurrenter och dominera på nätet? Content marketing är vägen dit. Film är extremt effektivt och måste vara en del av din content mix. Inslag och reportage är vardag i modern innehållsproduktion.

Hör av dig om du vill ha hjälp!

Enklaste är om du fyller i formuläret. 

Det går så klart också bra att ringa på 08-6270600.