Presentationsfilm
En bra varumärkesbyggande film får tittaren att drömma och samtidigt känna att det här varumärke förbättrar mitt liv samt har värderingar som överensstämmer med mina.
- I vår annonsfientliga värld är storytelling bästa sättet att bygga relationen med potentiella kunder.
- Film är det enda medium som berör två av våra sinnen (syn och hörsel) och därför överlägset alla andra form av kommunikation.
- Varumärkesbyggande filmer som är i samklang med våra värderingar skapar djupa och långvariga relationer.
- Stories som förklarar hur varumärket förbättra livet är effektivast för att skapa engagemang.
Därför väljer du Brama
- Vi drivs av att berätta en bra story. Det kan vara det stora i det lilla. Eller det lilla i det stora. För oss cirkulerar allt runt att berätta storyn på bästa sätt.
- Med över 25 års erfarenhet av filmproduktion vet vi vad vi gör. Brama fokuserar på att berätta kunds historia baserat på deras behov så bra och effektivt som möjligt.
- Kundens affärsnytta med investeringen i film är viktig för oss. Vi kan om kund önskar hjälpa med det affärsmässiga helhetstänket runt film och storytelling.
- Brama har minimalt med fast personal och kostnader. Det gör Brama agilt och mobilt. Vi spelar i princip alltid in i verkligheten. Vi reser ofta till en bra story.
Mattias Brännholm
Storyteller / Producent / Regissör
Utbildad filmregissör i Hollywood. Civilekonom från Stockholms Universitet. Certifierad i storybranding. Expert på storystruktur och kommunikation som driver affärer. Över 25 års erfarenhet av att producera rörlig media.
Mattias är ansvarig för Bramas samtliga produktioner.
LÄS MER HÄR
Referens: Presentationsfilm av Brama
REFERENS
Galvin Green och Ryder Cup
Bakgrund
Galvin Green är Växjöföretaget som tillverkar regnkläder för golfindustrin. Galvin Green har mycket hög status och anses av många att vara världsledande.
När den stora golfmatchen Ryder Cup mellan USA och Europa skulle avgöras 2016 ville den europeiska Ryder Cup-kapten att laget skulle spela i Galvin Green-kläder. Det blev startskottet på ett stort samarbete för Galvin Green. Bland annat skulle ett antal filmer för att stärka och öka kunskapen om varumärket filmer produceras.
Syfte
Syftet med filmerna var att sprida kännedom om företaget och deras värdering. Även om varumärket är känt bland medvetna golfare vill man ha kontext och lite fördjupande kunskap runt varumärket.
Bramas uppdrag
Brama producerade tre filmer som förklarar varumärket Galvin Green bättre. Det finns inget sälj i filmerna, utan de handlar enbart om att stärka varumärket med såväl information som med en skön form.
Filmerna producerades på deras kontor i Växjö och på fabriken i Shanghai, Kina.
Du kan läsa mer om uppdraget i det här inlägget.
”På uppföljningsmötet efter vårt första Ryder Cup sa arrangörerna ”Galvin Green gjorde den bästa aktivering av ett nytt sponsorskap någonsin”.
Nicholai Stein
Global Brand Manager, Galvin Green
TRE STEG TILL ER VARUMÄRKESFILM
01.
Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och göra en bra varumärkesfilm.
02.
Vi kan ta ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och beställare – och säkerställa er unika story.
03.
Ni har en film med lång livslängd som stärker ert varumärke och skapar engagemang.
Kontakta Brama Här
Det enklaste är förmodligen att fylla i formuläret nedan. Det går också utmärkt att ringa på 08-627 06 00.