REKLAMFILM

Reklamfilm – definition och syfte

Reklamfilm är reklam i form av rörlig bild. Det går att argumentera att reklamfilm är ett paraplyuttryck för alla typer av filmer som produceras och som på något sätt gynnar företagets affärer.

Vi använder reklamfilm för att beskriva filmer som är tydligt säljfokuserade. Som har tydliga Call to Actions och andra köpsignaler.

Reklamfilm – syfte

Syftet med reklamfilm är att driva affärer. Oftast längst in i säljtunneln med kommunikativa budskap som för den presumtiva kunden att fatta ett köpbeslut.

Hur använder man reklamfilm på ett smart sätt idag?

Möjligheterna med reklamfilm har ökat exponentiellt med utvecklingen av digitala medier och framför allt YouTube. Tidigare var reklamfilm kopplad till skyhöga distributionskostnader – när tv och filmsalonger var enda kanalerna – men idag är möjligheterna betydligt större att nå ut.

För till exempel Facebook finns det beprövade flöden för att driva sälj där en processen inleds med en kort film som leder vidare till ett konkret erbjudande. (Hör av er om ni vill veta mer om det här flödet).

 

Reklamfilm – exempel

REKLAMFILM – REFERENS

Whiskyprovning

En rak och enkel film med ett tydligt budskap. Boka här.

Brygghusets Krog i Fiskebäckskil använder ovan film och gör riktade annonser mot whiskyintresserade i södra och mellersta Sverige. 

Den driver i all sin enkelhet bra trafik.

”Jag är tveksam om jag någonsin kommer köpa print-reklam igen. Vi får så bra effekt genom att med korta filmer och inlägg annonsera och sprida på vanligt sätt i sociala medier. Dessutom får vi tydliga siffror på effekten. Film och sociala medier har öppnat helt nya vägar för oss att göra reklam”.

Reine Patriksson

Ägare, Brygghusets krog

Reklamfilm – fler exempel

RING SÅ HÄLPER VI ER ÖKA INTÄKTERNA MED FILM!

 

Öka intäkter med affärsdrivande reklamfilm.

Hör av dig!

Enklaste är om du fyller i formuläret.

Du går så klart också bra att ringa på 08-6270600.