En bra företagsfilm…

 

Tar ni tillvara på er unika story för att nå bättre resultat? 

 

Storybrand Certified Guide Sverige Mattias Brännholm

 

Sveriges första Storybrand Certified Guide. Expert på storystruktur och kommunikation som driver affärer. +20 års erfarenhet av att producera rörlig media.

 

”Brama är Sverigeledande på storytelling”. 

Krister Blomgren, VD, engcon

Företagsfilm – exempel

REFERENS

Story of engcon

Bakgrund

Engcon är ett entreprenörsföretag i norra Jämtland som är världsledare i att tillverka handleder till grävmaskiner, så kallade tiltrotatorer. Bolaget har utsetts till DIs mästare-gasell, alltså det företaget som flest gånger uppfyllt kraven på att vara ett gasell-företag

Syfte

Syftet med filmen om Engcon var att berätta historien om hur Stig Engström grundade engcon och hur resan med företaget började. Det var två primära användningsområden: dels att berätta skapelseberättelsen om engcon och dels att skapa innehåll för presumtiva kunder långt in i säljtunneln.

Affärscase

Som många andra framgångsrika entreprenörer var Stig Engström tveksam till att vara med. Han föredrar att fokusera på kunderna och deras problem och hur Engcons tiltrotator löser deras problem. Att synas är ingenting som driver honom.

Samtidigt förstod Stig, den säljaren han är, att det fanns en bra story om engcon som borde berättas. Dels för framtiden, att ha en riktig skapelseberättelse, men också här och nu för att driva affärer.

Inspelningen tog fyra halvdagar av Stigs tid utspridda över en dryg månad. Den förväntade livslängden är minst fem år. Mer troligt tio år. Den används regelbundet för att förklara historien bakom engcon till potentiella kunder och nya anställda. 

Krister Blomgren engcon

”Stigs historia med engcon måste berättas. Vi ville ha en skapelsefilm om engcon för framtiden. Men vi insåg också att vi faktiskt kan använda filmen effektivt i vår säljtunnel under lång tid framöver. Det här var en bra investering på både kort och lång sikt”.

Krister Blomgren

VD, Engcon

Strategiska storytelling (storybranding) predikar att din kommunikation ska handla om dina kunder och deras problem och att ditt bolag är lösningen på deras problem. Din företagsfilm är undantaget från denna regel. Använd den möjligheten på rätt sätt.

TRE ENKLA STEG TILL FILMEN OM ERT FÖRETAG

 

 

01

Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och göra en bra film om ert företag.  

02

Vi tar ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och beställare – och säkerställa er unika story.

03

Ni har en film med lång livslängd som berättar er unika företagshistoria och hjälper er driva affärer.

3 STEG TILL ER FÖRETAGSFILM

 

01.  

Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och göra en bra film om ert företag.  

02.  

Vi tar ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och beställare – och säkerställa er unika story.

03. 

Ni har en film med lång livslängd som berättar er unika företagshistoria och hjälper er driva affärer.

 

Företagsfilm – fler exempel

 

Story är det mest kraftfulla verktyget som finns för att nå den mänskliga hjärnan.

MISSA INTE MÖJLIGHETEN MED FÖRETAGSFILM.

KONTAKTA BRAMA NU!

 

Det går utmärkt att ringa på 08-627 06 00.

Men det enklaste är förmodligen att fylla i formuläret nedan. Det går raka vägen till min mobil. Och jag är inte bättre än någon annan. Jag kollar mobilen regelbundet. Jag återkommer så snart jag kan.

Hörs snart!