Bra branded content…

handlar om något kunderna är intresserad av.

är inte innehåll om företaget eller produkter företaget vill sälja.

är informerande och lockande, men aldrig säljande.

engagerar och bygger en starkare relation med tittaren.
handlar om något kunderna är intresserad av.
är inte innehåll om företaget eller produkter företaget vill sälja.
är informerande och lockande, men aldrig säljande.
engagerar och bygger en starkare relation med tittaren.
Film – och annat innehåll – som finansieras av företag men handlar om något som intresserar deras potentiella kunder och på något sätt berör deras problem. Filmen handlar inte om företaget eller dess erbjudande.
Syftet med branded content är att indirekt skapa köplust. Genom att med engagerande och bra film göra tittarna medvetna om en situation börjar kundens köpresa. Om företaget har en hög marknadsandel är denna typ av innehåll extra effektivt.
Vi drivs av att berätta en bra story. Det kan vara det stora i det lilla. Eller det lilla i det stora. För oss cirkulerar allt runt att berätta storyn på bästa sätt.
Brama har minimalt med fast personal och kostnader. Det gör Brama agilt och mobilt. Vi spelar i princip alltid in i verkligheten. Vi reser ofta till en bra story.
Med 30 års erfarenhet av filmproduktion vet vi vad vi gör. Brama fokuserar på att berätta kunds historia baserat på deras behov så bra och effektivt som möjligt.
Kundens affärsnytta med investeringen i film är viktig för oss. Vi kan om kund önskar hjälpa med det affärsmässiga helhetstänket runt film och storytelling.
Sveriges första Storybrand Certified Guide. Expert på storystruktur och kommunikation som driver affärer. +20 års erfarenhet av att producera rörlig media.
Brygghuset krog är belägen i hamnen i Fiskebäckskil. Fisk och skaldjur är en stor del av deras meny, Förutom att vara en restaurang arrangerar företaget som driver restaurangen också företagsevenemang som bland annat innehåller hummerfiske för grupp och whiskyprovningar.
Syftet med filmen om hummerfisket är att skapa en längtan efter hummer och att få en djupare förståelse för hur det går till och vilka reglera som gäller och hur det går till när man fiskar hummer.
Filmen skapar köplust av något Brygghuset krog säljer. Nämligen fantastiska middagar gjorda på nyfångad hummer.
Brygghuset krog använder filmen i sina egna kanaler. Även om filmen i sig inte är säljande eller ens handlar om företagets verksamhet så måste det finnas en möjlighet för tittaren att få mer information efter att de sett filmen. De som klickar sig vidare efter att ha sett färdigt filmen kommer till deras sajt. Där informera bolaget inte bara om erbjudanden om hummermiddagar och företagsevenemang med hummerfiske (vilket är en direkt koppling till filmen). På sajten informerar Brygghuset också om whiskyprovningar, artister som ska uppträda på krogen och andra aktiviteter.
Men grundsyftet med filmen är att skapa innehåll som skapar ett mervärde för de som gillar hummer.
Du kan läsa mer om andra exempel på branded content här
Du kan läsa mer om uppdraget att producera filmen om hummerfisket i det här inlägget.
Avslutningsvis, filmen är ett lysande exempel på brand storybranding. Alltså att bygga varumärke med storytelling. Du kan läsa mer om det här.
”Vi märker tydligt vilket genomslag vi skapar med filmen. Även om den inte är säljande har jag märkt en ökad trafik och ökad omsättning. Jag ser ingen annan orsak än vår satsning på film och digital marknadsföring”.
Brygghuset Krog, Fiskebäckskil
Ring och boka ett kostnadsfritt digitalt möte. Vi går igenom er behov och möjligheter. Och hur vi kan hjälpa er tar fram er unika story och göra en bra film om ert företag.
Vi tar ett helhetsansvar för hela produktionen av filmen. Om ni redan har filmare ni jobbar med kan vi hjälpa er som er producent och beställare – och säkerställa er unika story.
Ni har en film med lång livslängd som berättar er unika företagshistoria och hjälper er driva affärer.
Det går utmärkt att ringa på 08-627 06 00.
Men det enklaste är förmodligen att fylla i formuläret nedan. Det går raka vägen till min mobil. Och jag är inte bättre än någon annan. Jag kollar mobilen regelbundet. Jag återkommer så snart jag kan.
Hörs snart!