DIGITAL MARKNADSFÖRING

Digital marknadsföring är processen att möta potentiella kunder med rätt innehåll vid rätt tillfälle.

I praktiken innebär det att skapa bra innehåll för sociala medier och för Google. Förenklat kan man säga att det är över 200 faktorer som påverkar din Google-ranking. De kan delas in i tre huvudkategorier: teknik, länkar och innehåll. Det absolut viktigaste över tid för att ranka högt på Google är att producera bra innehåll och publicera det på rätt sätt. Det jobbar Brama med.

Digital marknadsföring är också processen att få besökarna på sajten att bli leads. Och att bearbeta dessa leads till att bli kunder. Inom digital marknadsföring är denna process ofta ett automatiserat anpassat flöde av relevant innehåll. De hjälper Brama också sina kunder med. 

 

(Definitionsmässigt är digital marknadsföring egentligen mycket mer än ovan. Men för 95% av alla företagare är ovan relevant).

Fem fakta om digital marknadsföring

(Läs! Och läs dom igen!)

 

01

93% av alla aktivitet på internet börjar med en Google-sökning.

02

51% av all webbtrafik kommer från organisk sökning.

03

Besökare som kommer från organisk sökning är 800% mer sannolika att bli kunder än de som kommer från traditionell annonsering.

04

75% av alla som söker klickar sig inte vidare från första sidan.

05

Företag som producerar innehåll har 434% större chans att ranka högt jämfört med dom som inte gör det.

”Det är rätt enkelt. Den som producerar bäst innehåll mest vinner. Svårare är det inte”.

Andi Crestodina, Orbit Media Studios

 

SÅ JOBBAR BRAMA MED DIGITAL MARKNADSFÖRING

Brama kodar inte sajter. Vi jobbar inte heller med baklänkar. Vi jobbar med det som är viktigast över tid: innehållet på sajten och den kontinuerliga processen att locka rätt besökare till din sajt och göra dom till leads. Brama utvecklar content strategier för våra kunder baserat på en söksträngsanalys, vi producerar film och annat innehåll och vi hjälper kunder med att bearbeta besökare till att bli leads och att bli kunder.

(Brama har såklart kontakter bland webb-byråer och SEO-experter. Som vi kan rekommendera. Vill ni ha en leverantör av helheten kan Brama anlita dessa som delar av teamet och ta på sig det).

CONTENT STRATEGI

Analytisk process som utvecklar handlingsplanen. Baserad på nuläget och data.

 

  • Affärsmål
  • SEO-analys
  • Målformulering
  • Produktion & publiceringsplan

PRODUCERA INNEHÅLl

Den kontinuerliga operativa processen att skapa innehåll anpassat för kunden och Google.

 

  • Producera film, text och foto
  • SEO-anpassad distribution
  • Spridning i sociala medier
  • Nyhetsbrevsutskick

MARKETING AUTOMATION

Mjuka digitala säljprocessen då man med anpassat innehåll leder köparen längre in i säljtunneln.

 

  • Automatiserade processer
  • Personligt anpassat innehåll
  • Nuturing & Lead scoring
  • Beteendeanalys på individnivå

CONTENT STRATEGI

Content strategin är grunden för framgångsrik content marketing. Det är kartan för innehållsproduktionen. Den är baserad på företagets nuläge, en konkurrens- och SEO-analys samt företagets mål. Strategin fokuserar på vilket innehåll som efterfrågas och vad som behövs för att ranka bra på Google. Inte nödvändigtvis vad företaget själva tycker dom borde kommunicera. Består bland annat av produktionsplan, publiceringsplan och budget.

Läs mer

PRODUCERA INNEHÅLL

Nyckeln till lyckad content marketing och att vinna på Google är att vara en innehållsfabrik som systematiskt producera bra innehåll med hög kvalité. Genom att publiceras det på rätt sätt förbättrar man över tid förtroende och rankingen hos Google. Samtidigt som man skapar innehåll som kunder faktiskt vill läsa och har nytta av. 

Läs mer

MARKETING AUTOMATION

Mjukvara som distribuerar innehåll – oftast i form av nyhetsbrev – och på individnivå analyserar hur innehållet har konsumerats. Övervakar kontinuerligt sajten och besökarna. Sammanfattar på individnivå beteenden och intressen på sajten i en lead score. Alltså en sorterad lista över vilka som baserat på beteende på sajten är mest mogna att göra affär.

Läs mer

”Det viktigaste är att man gör analysen. Att man producerar rätt innehåll. Och att det publiceras på ett sätt så Google ser det. Hur snabbt man vill ha resultat korrelerar direkt med hur ofta man publicerar innehåll.

Brama kan hjälpa företag med hela eller delar av content marketing-processen”.

Mattias Brännholm, Brama

 

LÄR DIG MER OM DIGitaL MARKNADSFÖRING

LADDA NER BRAMAS E-BOOK GRATIS

 

KONTAKTA BRAMA

Kontakta Brama om du behöver hjälp med din digitala marknadsföring.

Det går utmärkt att ringa oss på 08-627 06 00.

Det enklaste är förmodligen att fylla i formuläret nedan. Det går raka vägen till vd Mattias Brännholms mail. Han återkommer skyndsamt till dig.

Hörs snart!


 

Artiklar & Insikter

Om Filmproduktion. Digital marknadsföring. Content marketing. Och hur allt hänger ihop.