PRODUCERA INNEHÅLL

Att producera innehåll regelbundet är blodet som pumpar i din digitala marknadsföring och försäljning. Skapa ett sökmotorsoptimerat inlägg på rätt sätt i ditt artikelflöde som är anpassat efter dina kunders behov. Sprid inlägget i sociala medier och via nyhetsbrev. Gör det igen. Och igen. Och igen. Det är kärnan i content marketing.

FILM

Film är självklart i dagens mediamix. Från korta grafiska explainers till dokumentärer.

 

FOTO

Det har aldrig varit lättare att ta bra bilder. Men ibland behövs det forttfarande riktiga foton.

 

COPY (SKRIVA)

Det är fortfarande det skriva ordet som säljer mest. Bra copy har aldrig varit viktigare.

PRODUCERA INNEHÅLL KAN ALLA GÖRA

Det krävs en viss kompetens för att göra en sökmotorsoptimering. Eller göra en segmentering för Facebooksannonsering. Eller koda en hemsida.

Däremot kan de flesta skriva en begriplig text. Och ta en skarp bild. Och filma med mobilen. De flesta av oss kan producera vårt eget innehåll.

 

 

UTMANINGEN ÄR ATT PRODUCERA INNEHÅLL SOM ÄR BRA

Det största problemet med att alla producera innehåll är att det finns så mycket dåligt innehåll. Det är samtidigt den största möjligheten. Det går att  stå ut med bra innehåll.

Det största felet som de flesta gör med content marketing är att det skapar innehåll som företag gillar. Istället för att skapa innehåll som kunderna vill konsumera och som Google tycker är bra och relevant.

Potentialen här är stor. Den som skapar bra innehåll ofta som uppskattas både av Google och konsumenterna kan över tid skaffa sig påtagliga digitala konkurrensfördelar.

DEN MODERNA MARKNADSAVDELNINGEN

En modern marknadsavdelning är en utmaning. Den måste dels fungera på traditionellt sätt (då de flesta gamla kanaler finns kvar). Samtidigt som den måste anpassa sig till dagens behov.

En organisation för content marketing påminner mycket om organisationen på en nyhetsredaktion. Det kräver också ett helt nytt tankesätt. Ett som går att känna igen för drivna journalister och redaktörer; att hela tiden tänka på flödet och behovet av innehåll.

 

”Vem skjuter utan att sikta? Vem orienterar utan karta? När det gäller marknadsföring är det häpnadsväckande många som gör det.

Nyckeln till digital framgång är insikten att du ska producera innehåll för dina potentiella kunder och vad de vill se. INTE vad företaget vill säga.

Det är fundamentalt för att lyckas med content marketing. Det är första steget i en lyckad content strategi”.

Mattias Brännholm, Brama Content & Marketing

KONTAKTA BRAMA FÖR HJÄLP MED EN CONTENT STRATEGI

SÅ SÄGER VÅRA KUNDER

Harald Elisson, general manager Black Mountain. Foto av Mattias Brännholm på Brama

”Mönstret är tydligt. När vi publicerat innehåll har trafiken i sociala medier och på hemsidan ökat med upp till 30%. Det har också resulterat i en tydlig ökning av  fler leads. Det är Brama som skött vår inbound marketing och redaktionella drift av hemsidan. Det finns en anledning att vi jobbat med dom sedan 2012. Brama vet vad dom håller på med.”

Harald Elisson

General manager, Black Mountain Golf Club

Anders Olsson Eksjöhus

”Brama har varit väldigt flexibla i sitt arbetssätt för att kunna följa ett elitidrottande par under sina resor, träningar och husbyggande. Brama har stått för stora delar av manus & produktion och det har varit ett väldigt smidigt projekt att vara delaktig i.”

Anders Olsson

Marknadsansvarig, Eksjöhus

Nicolai Stein, Global Brand Manager på företaget Galvin Green är en samarbetspartner till Brama Content.

”Brama har den spetskompetens inom redaktionell kommunikation som vi behöver. Dessutom är dom inte en automatisk ja-sägare. Dom vet vad dom kan, säger vad dom tycker är bäst för oss, även om det inte alltid är vad vi vill höra. Det skapar förtroende. Att dom sedan är extremt bra på visuell storytelling gör inte situationen sämre.”

Nicolai Stein

Brand manager & Marknadschef, Galvin Green

Reine Patriksson, ägare på restaurang Brygghuset och Slipens Hotell & Pensionat är en samarbetspartner till Brama Content.

”Brama har producerat flera filmer åt oss. Det märks så tydligt vilken erfarenhet och kompetens dom har när det gäller visuell storytelling. Vi har fått otroligt genomslag i sociala medier med filmerna. Vår omsättning har ökat 25% på två år. Jag ser ingen annan anledning än att det beror på vår satsning på digital marknadsföring”.

Reine Patriksson

Ägare och VD, Brygghuset Krog, Fiskebäcksil

KONTAKTA BRAMA FÖR ATT PRODUCERA INNEHÅLL

Det går utmärkt att ringa oss på 08-627 06 00.

Det enklaste är förmodligen att fylla i formuläret nedan. Det går raka vägen till vd Mattias Brännholms mail. Han återkommer skyndsamt till dig.

Hörs snart!


GRATIS GUIDE OM CONTENT MARKETING

 

Artiklar & Insikter

Om Filmproduktion. Content Marketing. Och hur allt hänger ihop.