Content Marketing

Image module

Vad är  Content marketing?

Man brukar förklara begreppet som kommunikation som stärker relationen med målgruppen, utan det primära syftet att sälja. Content marketing är en marknadsförings- och affärsprocess som skapar och distribuerar värdefullt och sympatiskt innehåll som attraherar och engagerar en tydligt definierad målgrupp – med ett syfte att skapa lönsamma interaktioner från kunderna.

Content + strategi = Content marketing

Många företag saknar de rätta resurserna

Problemet är att många företag inte riktigt vet hur de ska nå sina kunder utan att skrika – sälj, sälj, sälj.

Många startar med att bygga en flashig hemsida – men utan en strategi och kontinuerligt innehåll blir sidan lika trist och livlös som en digital broschyr.

Och med en stategi kommer också mycket jobb med att producera, implementera, publicera, sprida, analysera och optimera allt material. Och många företag har inte resurserna – eller alla pusselbitar – för hela processen.

Image module
Image module

5 värdefulla fakta om Content marketing!

42% av B2B-företag anser att Content marketing är effektivt. (Content Marketing Institute)

Kostnaden för Content marketing är 62% mindre än för traditionell marknadsföring men genererar cirka tre gånger fler leads. (DemandMetric)

74% av de företag som arbetar med Content marketing anser att de får en ökning i leads i både kvantitet och kvalitet. (Curata)

9 av 10 som konsumerar online content tycker att det har effekt på köpbeslutet. (Lenati)

57% av B2B-köpare har redan tagit köpbeslutet när första kontakten med säljaren sker. (CEB Global)

Så hjälper vi dig att skapa förtroende

Vi på Brama hjälper dig att skapa engagerat innehåll som attraherar dina kunder och distribuerar innehåll över alla viktiga marknadsföringskanaler, medier – print, online, digitalt, mobilt, video och sociala medier.

Vi hjälper företag att bygga långsiktiga relationer med sina kunder vilket leder till en högre konverteringsgrad och nöjdare kunder.

Vi hjälper dig att driva rätt trafik till din hemsida, generera fler leads och öka dina intäkter.

Image module
  • 1. Affärsmål & syfte
    Varför finns företaget?

    För att producera innehåll med maximal avkastning måste man förstå företaget. Varför finns det? Vad är affärsmålet? Hur ser produkten/tjänsten ni säljer ut?

  • 2. Kunden
    Det handlar om kundens problem

    Vem är kunden och hur ser dennes problem ut (buyer personas)? Vilka frågetecken har kunden innan den tar köpbeslut (buyer’s journey)?

  • 3. SEO-analys
    Hur ser marknaden ut?

    SEO-analysen är fundamental för att förstå vad marknaden söker på när den googlar. Tillsammans med kundanalysen bildar det underlag för insikten om marknadens efterfrågan.

  • 4. Inventering
    Befintligt material går att återanvända

    Mycket producerat material
    går att återanvända flera gånger med smärre justeringar. Därför är det värt att gå igenom befintligt material som ni har.

  • 5. Bruttolista
    Vad behöver produceras?

    Det är här vår spetskompetens kommer in. Nu är förutsättningarna och behoven utvärderade. Nu skapar vi en bruttolista av innehåll som behövs för att uppnå era mål.

  • 6. Handlingsplan
    Så bör ni jobba med innehåll i framtiden

    Slutresultatet blir en publicerings- och produktionsplan och en budget för att dels producera nödvändigt innehåll och dels för den kontinuerliga redaktionella driften av hemsidan.

Image module

Ja, tack! Jag vill veta mer om hur Brama kan öka våra intäkter. Skicka mig information!