”Från rabbla en massa fakta till en engagerande story. Sedan var det kaos i vår monter med nya kunder resten av mässan”. 

 

Rådgivning och konsulttjänster av Brama Storytelling.

”Jag skulle hålla en presentation på 45 minuter för 450 potentiella kunder. Mattias och jag jobbade i två dagar. Vi gjorde om min presentation totalt. Från att jag rabblade en massa nördig fakta till att jag berättade en engagerande story med stöd av faktan. Efteråt var det smått kaotiskt i vår monter med nya, nyfikna kunder. Det blev vår bästa mässa ever. ”

Martin Sternberg CaplliaryFlow

 

 

”Storytelling är bästa sättet att nå den mänskliga hjärna”.

Don Miller, grundare av Storybrand

 

 

 

”Storytelling är bästa sättet att nå den mänskliga hjärna”.

Don Miller, grundare av Storybrand

 

 

Gör du fortfarande presentationer enligt den knastertorra strukturen vi fick lära oss i uppsats-arbetena i skolan? Syfte, teori, metod, fakta, slutsatser och allt vad det nu var.

 

 

 

Vad skulle hända om du strukturerar din presentation enligt den fungerande modellen i Hollywood? Att du paketerar det du vill säga i en engagerande story?

 

 

 

Investera en dag.

Stå ut resten av karriären.

 

 

 

Mattias Brännholm

Affärsutvecklare & Storykonsult

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

 

Mattias Brännholm

Affärsutvecklare & Storykonsult

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

Mattias Brännholm 

Storybrand certified guide

 

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

 

 

”Jag lär dig strukturera din presentation med hjälp av den psykologiska och undermedvetna kraften i storytelling. Den kunskapen kan du använda resten av karriären”.

 

Mattias Brännholm, storykonsult

 

 

Bättre presentation med storytelling.

Bättre presentationer – så hjälper jag dig

 

För: alla som någon gång håller en presentation

Tid: en heldag – eller den tid som behövs.

 

 

MÅL

Att personen som coachas lär sig dramaturgin i storytelling och hur de kan använda formeln inte bara i presentationen vi jobbar med utan i alla presentationer i framtiden.

 

INNEHÅLL

Alla känner igen en bra story. I det – stories vi alla känner igen – börjar vi. Vi analyserar hur bra stories är uppbyggda. Ur det får vi fram en formel, en story struktur. Den formeln applicerar vi på din presentation.

Vi jobbar igenom din presentation och strukturera den så att den, baserad på forskningen som finns om effektiviteten med storytelling, engagerar målgruppen på bästa sätt.

 

PRAKTISKT

Vi håller till hos dig under den tid som behövs.  Rummet behöver en stor white-board. 

 

LEVERANS

Leveransen av coachingen blir:

1) Teoripass om de dramaturgiska reglerna i storytelling och hur du kan använda dem till din fördel. Den kunskapen kan du använda i all framtid.

2) En genomgång och strukturering av din presentation.

 

 

Vanliga frågor

Nej. Förutom individuell coachning erbjuds även föreläsning och workshop. Det övergripande målet är att du som mottagare ska ta till dig möjligheterna med att använda storytelling för att nå ut bättre med sin presentation.

En föreläsning förklarar principerna och ger exempel. I en workshop adderar vi konkreta exempel på storydriven presentation för ert företag / avdelning som vi jobbar med. Vid coachning tar vi presentationen du ska hålla och strukturerar den med hjälp av den dramaturgiska kraften storytelling.

 

Nja. Jag fokuserar på strukturen och budskapet i din presentation. Jag jobbar inte med design (och liknande) i en eventuell power-point.

Priset varierar beroende på antalet deltagare och längd på uppdrag. Konsten att engagera åhörarna under en presentation bättre genom att använda kraften i storytellling är en kunskap som kan användas resten av karriären. Kontakta mig nedan så återkommer jag skyndsamt med prisuppgifter när jag vet mer specifikt vad det är ni behöver.

 

 

 

Hör av dig om du vill hålla bättre presentationer!

Antingen i formuläret nedan eller på telefon 08-6270600.

 

Gratis guide om kraften i storytelling

 

Ebook om kraften i storytelling av Mattias Brännholm på Brama.

Den här e-booken förklarar grunderna i kraften med storytelling. Fyll i formuläret nu så har du den i mailen direkt. Om tio minuter kan din kommunikation vara förändrad för alltid.

 

 

Artiklar

 

Corporate storytelling vs brand storytelling

Corporate storytelling vs brand storytelling - vad är egentligen skillnaden? Och hur passar content marketing...(läs mer)

Läs mer
Storytelling räddade Apple

1985 fick Steve Jobs sparken från Apple. När kan kom tillbaka hade han lärt sig...(läs mer)

Läs mer
Fem typer av brand storytelling

Fem typer av brand storytelling som är bra att ha koll på då dom kan...(läs mer)

Läs mer

 

 

Signa upp för vårt nyhetsbrev om möjligheterna med storytelling!